Issues facing diaspora communities in Australia
Submission 74

—
ji\ #{ X, 49 Treacy Rd, Hurstville NSW, Awstralia, 2220

FIOWH TIMES EpochTimes.com | EpochMedaGromp.com

Submission to the Senate Standing Committees on Foreign Affairs, Defence and Trade
Issues facing diaspora communities in Australia

The Epoch Times Australia, Chinese edition appreciates the opportunity to make this submission to the
Senate Standing Committee on Foreign Affairs, Defence and Trade.

Summary

This submission from the Epoch Times Chinese (also known as Da Ji Yuan) seeks to outline:
- How the Chinese Commumist Party (CCP) has infiltrated Austraha’s Chinese-language media
industry,
- Describe incidents of intimidation and interference from the CCP aimed at undermining free and
mdependent Chinese press in this country,
- Recommendations on how the federal government can more effectively protect the integrity of
ethnic media in the country.

Introduction

Ethnic newspapers play an important role for Australia’s diaspora communities, helping migrants
understand Australian society, civics, and culture. For the Chinese-speaking diaspora, a Chinese-
language publication 1s a central conduit to connect with local, national, and international 1ssues.

However, over the last 20 years, the important role played by Chinese-language publications has been
hijacked and distorted by the Chinese Communist Party {CCP) via its widespread overseas influence
operations’. In recent years, the extent of these influence activities has made headlines, most notably the
actions of the United Front Work Department (infamously connected with the downfall of Senator Sam
Dastvari).

The CCP also expends considerable resources attempting to shape the views of the Chinese diaspora in
Australia so it 1s receptive and supportive of Beijing.

Influence strategies include incentivising local Chinese-language publications to “tow the Party hine;’
taking advantage of Australia’s free press laws and establishing local pro-Beijing publications; and
undermining and mtimidating independent Chinese-language press (details addressed below).

To that end, The Epoch Times, as well as other independent Chinese-language media, have been on the
receiving end of a long-running, near 20-year campaign of intimidation from Beijing.

In this submission, references to The Epoch Times are primarily about the Chinese-language newspaper
printed in Austrahia since 2001. The Epoch Times also publishes an Enghish-language paper in Australia,

1t=-svsiemn,

partys-united-fror

35 COUNTRIES, 21 LAMGUAGES HNEWYORK | LOSARMGELES | SAN FRANCISCO | HONG ROMG | TOROMNTD | LONDON | PARIS | SYDNEY

Issues facing diaspora communities in Australia
Submission 74

—
K ﬁ b S <04 Treacy Rd, Hurstville NSW, Australia, 2220

FI MY H TIMES EpachTimes.com | EpochMedsaGrowp.oom

the United States, Canada, as well as multiple languages online. This submission does not cover those
editions.

Background of The Epoch Times

The Epoch Times was established in 2000 by John Tang® in Atlanta, Georgia in the United States,
sparked by the persecution of Falun Gong in China in 1999. As part of the persecution the Chinese
regime launched a global propaganda and disinformation campaign,

The Epoch Times became one of the first Chinese-language media to report on the issue. Over the years
it became a truly independent voice on China aftairs and was a leading source on the outbreak of SARS
in 2003, the contaminated milk powder scandal in 2008, the rise of Xi Jinping, and more recently the
outbreak of COVID-19 in China.

In these instances, the CCP either avoided reporting on the matter entirely, or deployed extensive
disinformation to portray a glorified image of the communist leadership,

In 2001, The Epoch Times established its first Australian oftice and now enjoys one of the largest
Chinese-language readerships in the country covering Sydney, Melbourne, Brishane, Adelaide,
Canberra, and Perth.

Factors Behind the CCP's Hegemony Over Local Press

For decades Beijing's encroachment on Australia’s Chinese-language mediascape has continued
unopposed. Traditionally, Chinese-language newspapers are small businesses, run by members of the
community and with limited staff.

In recent years there has been a proliferation of Chinese newspaper titles — connected with fast-rising
immigration numbers — particularly on the east coast (Sydney, Melbourne, and Brisbane). For example,
in the 1990s, Brisbane had three to four Chinese-language newspaper titles, by the 2000s there were
over twelve newspaper titles servicing a community of just 120,000 Chinese-speakers.

This created a challenge for newspaper owners, and an opportunity for CCP influence to grow. For
many publications it became more and more difficult finding revenue as multiple titles competed for the
same sources of advertising. The highly competitive market forced some publications to sacrifice
content (and arguably the integrity of the publication) for advertising. Some long-term newspaper
owners decided to sell their titles, with new owners gradually entening the market. Many of these new
owners were recent migrants from mainland China and often had hittle expenience in media and
journalism.

< John Tang is the current CEQ of the Epoch Media Group, a survivor of the Tiananmen Square Massacre 1989, and
himself a practitioner of Falun Gong: https: / fwww theepochtimes.com/fin-our-own-words #john-tang

IS5 COUNTRIES, 21 LAMGUAGES HNEWYORK | LOS AMGELES | SAN FRANCISCO | HONG RONG | TORONTD | LONDON | PARIS | SYDNEY

Issues facing diaspora communities in Australia
Submission 74

—
'K #{ X, 494 Treacy Rd, Hurstville NSW, Australia, 2220

EI* O H TIMES EpochTimes.com | EpochMedatroup.oom

Under these circumstances, the CCP was able to make inroads into the Chinese newspaper industry. In
some instances, the CCP and its affiliates, including the Pacific Media Group®, simply established their
own publications in Australia. These publications were easily identifiable to Chinese-speakers as they
often dedicated extensive editorial space to the activities of Chinese consulates, featured opinion pieces
espousing pro-Beijing views, and published extensive, long-term advertising for Chinese state-owned
businesses (e.g. China’s airline businesses).

Other commumity publications gradually changed their editonal tone to include more pro-Beijing
content as they gained access to new sources of revenue and content via relationships with local Chinese
consulates®.

By the 2010s, truly independent publications became a rare sight across Australia’s capital cities.

The Epoch Times and other independent Chinese media soon became obvious challengers to CCP
hegemony. There was very little the CCP could do to prevent rival editorial departments from publishing
content, so the regime resorted to intimidation and influence activities targeting the ancillary operations
of nval media.

Categorising CCP Influence of Chinese Press in Australia

The tactics employed by the CCP are often nebulous and operate within a “grey zone” of activity”. The
Epoch Times has over the years experienced a wide range of intimidatory actions against it and can
identify two broad categones of CCP influence:

- The CCP and its affiliates directly discouraging businesses, organisations, and political leaders
from engaging with The Epoch Times; and

- The powerful and wide-ranging influence of “fear.” Businesses, organisations, and politicians
will avoid associating with The Epoch Times and other independent press, due to concerns over
potentially offending Beijing.

Targeting Advertisers to Limit Resources to The Epoch Times
In one example, a small law firm in Sydney's south chose to advertise with The Epoch Times. After
signing an advertising contract, the law firm owner attended an event which was also attended by the

Sydney Chinese consulate. The law firm cancelled its advertising with The Epoch Times afterwards.

A similar incident occurred in Perth in 2015 where an accountant accepted an invitation to speak at a
property forum organised by The Epoch Times. She later declined the invitation closer to the date. Our

3 Dutlined by Alex Joske in a Australian Strategic Policy Institute report as being owned by the United Front Work
Group, hitps://www.aspi.orgau/report/party-speaks-you

* https: ; p au/nationa inese-language-

5 Defence Minister Linda Reynolds refers to the “grey zone™ in her speech to the Australian Strategic Policy Institute
on July 2: hitps: inister.defence.g inister/lre seches/speech-australian-strategi icy-
institute

N e L L L5 ] LFYy LLLERRRAR LEL] Bl LM I 4 HLIEE L bl ALRRRL N

I5 COUNTRIES, 21 LANGUAGES HNEWYORK | LOSAMGELES | SAN FRANCISCO | HONG BOMG | TORONTD | LONDON | PARIS | SYDNEY

Issues facing diaspora communities in Australia

Submission 74
—
x‘ #{ o S 494 Treacy Ad, Hurstville NSW, Australla, 2220
FI*OCH TIMES EpochTimes.com | EpochMedaGroup.ocom

team found out three years later from a source close to the accountant that she had received a call from
the Chinese consulate. The accountant was fearful as her parents were living in China.

A Taiwanese businessman in Brisbane had a similar expenence. After advertising with the paper, he was
questioned on his relationship with The Epoch Times when he went to renew his visa at the Chinese
consulate (he made regular business trips to China). The Taiwanese businessman stood firm however
and argued that he had every right to do what was beneficial for his business.

The Epoch Times has also lost many potential advertising agreements from some of Australia’s largest
businesses including those in the automotive, education, finance, luxury, real estate, tourism,

pharmaceutical, as well as government sectors.

For example, in 2019 a state-level tourism body in Australia notified our team they could not work with
The Epoch Times as the organisation could not be seen having a “political preference or standing.” In
another case, two global luxury companies could not advertise in The Epoch Times due to restrictions
set by their global head offices over fears they could upset Beijing — many luxury brands have
significant busimesses in mainland China.

Earlier this year, The Epoch Times was told that a major automotive business would not advertise due to
the Epoch Times® supposed connection with “far-right/Falun Gong groups™ and “anti-Chinese
government sentiment.” These labels come straight from the CCP playbook and are commonly used by
Beijing and its affiliates to demigrate dissidents and stifle meaningful debate.

A recent example of this i1s the Chinese Ministries of Tourism and Education issuing “travel warnings™
to Chinese citizens in June claiming there was a “significant increase™ in racial discrimination against
people of Asian descent in Australia during the COVID outbreak®.

Incidents Related to Editorial

The Epoch Times regularly approaches political leaders to provide comment in their Chinese New Year
editions, which are an effective way to engage with the community.

In Western Australia, a prominent politician published Chinese New Year greetings i publications with
pro-Beijing views, yvet never responded to approaches from The Epoch Times. A similar incident
occurred in South Australia when The Epoch Times could not obtain Chinese New Year greetings from
a notable politician — it was later revealed a party member (with pro-Beijing views) had interfered in the
process.

Other Notable Incidents

3 = A
glohal-atbention-from-hong-kong 3384539 hitml

IS COUNTRIES, 21 LANGUAGES HNEWYORK | LOS AMGELES | S4&N FRANCISCO | HOMNG KONG | TORONTD | LONDOM | PARIS | SYDNEY

Issues facing diaspora communities in Australia
Submission 74

—
,j{‘ ﬁ X 49 Treacy Rd, Hurstville NSW, Australia, 2220

FIMOH TIMES EpachTimes.com | Epochheda s roup.com

In 2010, the Brisbane-based Epoch Times branch was attacked in a drive-by shooting’, The office was
fired upon with an air rifle by two assailants in Sunnybank. The office was due to host a seminar that
same week with renowned human rights lawver David Matas (Matas co-authored a ground-breaking
report exposing illegal organ harvesting practices in China in 2007). Before and after the incident, the
Epoch Times office in Sunnybank had no 1ssues with vandalism or violence.

In 2016, a pharmacy at the Australian National University in Canberra was threatened® by the head of a
Chinese student association for displaying copies of The Epoch Times Chinese. The student association
leader claimed Chinese students would “boycott™ them if they continued displaying the paper.

Recommendations

The Epoch Times supports establishing a framework around ethnic press that can effectively protect its
integrity, however advises against introducing onerous regulation given most ethnic media are
essentially small business, and heavy regulation have a chilling effect on the development of ethnic
media.

The Epoch Times supports the federal government’s continued declarations of support for human rights,
Australian sovereignty, and values, considering Beijing’s recent intimidatory tactics on the global stage,
Continuing this discourse towards Australia’s diaspora communities can help blunt Beijing's
interference.

Establish an email database of ethnic press in Australia that the federal government can communicate
regularly. Email updates can cover issues related to foreign interference and the importance of
protecting Australian sovereignty.

Introduce a declaration that all ethnic media publishers must sign saying their publications will seek to
uphold Australian values — including democracy, Australian sovereignty, human rights, and freedom of
speech. Such a declaration would be welcome among migrant communities because many have
relocated to Australia to enjoy these very freedoms.

Gireater scrutiny over how government advertising is allocated. In recent years it 1s not uncommon to
find government advertising in publications with pro-Beijing views.

Establish a formal register for ethnic newspaper publications (currently this information 1s not
consistent).

Re-prioritise the importance of circulation audits. In recent years, the Circulations Audit Board (CAB)
has begun to lose 1ts favour with mainstream publications. For ethnie press, a flexible solution (without
onerous costs) should be explored. This will allow a degree of accountability among local press
operators,

? hittps: £ Sweew theepochbimes.com /the-epoch-times-australia-office-attacked 150687 2.html
% 3 : : o e Tt g P

ErboSxy

IS COUNTRIES, 21 LAMGUAGES NEWYORK | LOS AMGELES | SAN FRANCISCO | HONG KORG | TORONTD | LONDON | PARIS | SYDNEY



